Zeist,
08
augustus
2016
|
12:09
Europe/Amsterdam

Noodweer in Brabant: 56 dakpannen en 1 dakdekker

Johanna Verhoeven (58) uit Leende reed op 23 juni in de auto naar huis toen het noodweer losbarstte. “Nee, dat was niet prettig”, zegt ze met gevoel voor understatement. “De hagelstenen kletterden op de auto. En toen ik thuis kwam, stond de hele straat blank. Maar ach, dat trok ook weer snel weg.”

In huis leek alles in orde te zijn. Maar toen Johanna een paar dagen later een wandelingetje maakte, zag ze dat er een aantal dakpannen op haar huis stuk waren. “Ik had gelukkig nog nergens lekkage, maar er moest natuurlijk wel iets aan gedaan worden.” Ze belde de Rabobank om de schade te melden. “Die gaven me een schadenummer waarmee ik Interpolis kon bellen. Ik had al gehoord over lange wachttijden bij de verzekeraars. Maar ik was zo aan de beurt!”

In overleg met Interpolis regelde Johanna zelf een dakdekker. “Die mannen werkten in die weken wel 20 uur per dag, denk ik. Maar deze had gelukkig snel tijd en verving maar liefst 56 kapotte dakpannen.” Ze stuurde de rekening naar Interpolis. “En het bedrag stond binnen de kortste keren op mijn bankrekening.”

Eigenlijk heeft ze helemaal geen verhaal, vindt ze zelf. “Mijn schade viel erg mee, en het is allemaal supersnel geregeld. Vriendelijke medewerkers bij Interpolis. Ik heb echt alleen maar positieve ervaringen.” Ze is vooral blij dat ze tijdens dat wandelingetje naar boven heeft gekeken en de kapotte dakpannen zag. “Anders was het nu intussen vast wél gaan lekken!”

Hoe is het trouwens met de auto afgelopen? “Die had flinke deuken van de hagelstenen, en ook de voorruit was kapot. Nee, de auto was niet verzekerd bij Interpolis. Maar ook daarmee is het goed gekomen!”