Zeist,
21
november
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Achmea wint SponsorRing met High Five Challenge

Achmea heeft een SponsorRing gewonnen in de categorie 'maatschappelijke sponsoring' voor de Achmea High Five Challenge. Dit is een compleet programma van sportieve activiteiten waarmee Achmea afgelopen zomer de Nederlandse jeugd kennis heeft laten maken met verschillende sporten. Onderdelen van de Achmea High Five Challenge waren de Urban Tour, de Schoolsportdagen en de Fakkelestafette in aanloop naar de Europese Jeugd Olympische Spelen (EYOF), die deze zomer plaatsvonden in Utrecht. Achmea zette met dit programma tienduizenden jongeren van 8 tot 18 jaar aan om te sporten en te bewegen. Sport is een leuke en laagdrempelige manier voor jongeren om aansluiting te vinden en om gezond en vitaal te leven. 

​Paul van der Heijden, sponsormanager bij Achmea: “De SponsorRing is een mooie beloning voor onze inspanningen tot nu toe. Maar waar de prijzen normaal aan de finish verdeeld worden, staat wij nog maar aan het begin. We zien dit ook vooral als een aansporing om op de ingezette weg door te gaan. De Achmea High Five Challenge en ons sponsorship met het EYOF waren eerste stappen om de jeugd te laten sporten. Via onze samenwerking met het NOC*NSF willen we nóg meer kinderen tussen 8 en 18 jaar in beweging brengen.”

Achmea versloeg de overige genomineerden in deze categorie: AEGON/Ajax met StreetWise en a.s.r./Diergaarde Blijdorp in samenwerking met Feyenoord. De uitreiking van de SponsorRingen vond plaats in de Fabrique in Maarssen, waar prominente vertegenwoordigers uit de sponsorwereld zich hadden verzameld. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt voor de beste sponsorcases om zo het vakgebied sponsoring te promoten en te professionaliseren.