Zeist,
03
november
2016
|
11:28
Europe/Amsterdam

Achmea-score op “Klantbelang Dashboard AFM” opnieuw gestegen

De Autoriteit Financiële Markten geeft Achmea een rapportcijfer van 4,0 (op een schaal van 5) voor de mate waarin het bedrijf het klantbelang centraal stelt. Dat blijkt uit het vandaag verschenen ‘Klantbelang Dashboard 2015-2016’ van de AFM. Achmea scoort hiermee voor het eerst boven het gemiddelde van de financiële sector, dat dit jaar uitkomt op 3,8. In 2015 behaalden zowel Achmea als de financiële sector een score van 3,4. De goede waardering voor Achmea is onder andere toe te schrijven aan verzekeraars als Centraal Beheer, Interpolis en Zilveren Kruis.

Inspanningen werpen vruchten af

Henk Timmer, lid Raad van Bestuur van Achmea en verantwoordelijk voor het programma ‘Klantbelang Centraal’ is tevreden. “Deze fraaie score is vooral een compliment aan onze organisatie. Het is goed om te zien dat alle inspanningen op dit vlak vruchten afwerpen. Vorig jaar hebben wij de ambitie uitgesproken om het beter te doen dan het gemiddelde in de markt en dat hebben we waargemaakt. Het is nu zaak om dat weer verder uit te bouwen. De waarderingscijfers van de AFM geven ons goede handvatten voor verdere optimalisering van onze bedrijfsvoering. Want ook al zijn we onmiskenbaar op de goede weg, we zien nog steeds ruimte voor verbetering. Als coöperatieve verzekeraar zijn we het aan onze klanten verplicht om hiermee onverminderd door te gaan.”

Drie modules scoren bovengemiddeld
De AFM meet jaarlijks in hoeverre de elf grootste banken en verzekeraars het belang van de klant centraal stellen in diverse producten, diensten en processen. De toezichthouder geeft een rapportcijfer aan de financiële instelling in zijn geheel en op aparte onderdelen.Achmea scoort dit keer bovengemiddeld op de onderdelen claimafhandeling, hypotheken en spaarbeleid. De exacte scores van Achmea per module en de marktgemiddelden staan in de bijlage bij dit bericht.