Zeist,
30
september
2020
|
09:29
Europe/Amsterdam

We zijn stiekem best trots…

... want we reageren bij Achmea ‘in het algemeen goed op snel veranderende klantbehoeften'. Dat blijkt uit consumentenonderzoek van KPMG. Lees: onze klanten vinden dat we ze goed hebben geholpen in de afgelopen periode.

3 keer in de top 20
KPMG ondervraagt elk jaar ruim 5.000 consumenten hoe zij verschillende merken op de Nederlandse markt ervaren. Onze merken Centraal Beheer, Interpolis en Zilveren Kruis krijgen veel waardering van klanten en staan dit jaar alle drie in de top-20 van de financiële sector.

Mooie plek tussen andere klantenkampioenen
Centraal Beheer dringt dit jaar zelfs door tot de top-10 van de overall klantenkampioenen en bezet een mooie 9e plaats tussen gekende consumententoppers als Bol.com en Coolblue. Met lof ook voor nieuwe initiatieven die inspelen op de huidige situatie, zoals de thuiswerkplekservice en de speciale betalingsregeling voor hypotheekklanten. Ook Interpolis en Zilveren Kruis doen het goed in de overall ranking van meest geliefde merken. Interpolis stijgt naar plaats 30 en Zilveren Kruis naar 37.

 

 

 

 

 

 

 

Afgelopen jaren hard gewerkt om van betekenis te zijn voor onze klanten
Toeval dat onze merken zo goed scoren? Wij denken van niet. “Als coöperatieve verzekeraar staat klantgerichtheid voor ons al jaren centraal”, reageert bestuursvoorzitter Willem van Duin. “We investeren doorlopend volop in klantgerichtheid, innovatie en online dienstverlening. Onze merken weten wat er bij hun klanten speelt en geven zo concreet invulling aan onze strategie. Het is mooi om te zien dat dit ook uit het onderzoek van KPMG naar boven komt."

Goed blijven kijken hoe we van betekenis kunnen blijven
Consumenten geven dit jaar aan dat 'geloofwaardigheid, van merk tot product en klantbeleving', cruciaal is om hun vertrouwen te winnen en te behouden, schrijft KPMG. En dan mag je inderdaad best wel even tevreden bladeren door deze jaarlijkse Customer Experience Excellence Analysis. Maar het is vooral ook een aansporing om goed te blijven kijken hoe we ook in de toekomst van betekenis kunnen blijven voor onze klanten en de samenleving.

Het volledige rapport is te vinden onder 'downloads'.