Zeist,
11
juni
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Prijzen voor Achmea bij Verzekeringsawards

Achmea heeft donderdagavond 10 juni drie Verzekeringsawards gewonnen: de verzekeraar werd voor de tweede keer bekroond als beste werkgever en daarnaast won het internetlabel InShared prijzen voor de beste communicatiecampagne en het beste initiatief op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen: de Young Drivers Academy.

Voor Achmea is dit wederom een leuke opsteker. Overigens scoort Achmea als werkgever traditioneel ook hoog in andere ‘beste werkgever–lijsten’. Zo staat Achmea op de 3e plaats in het onderzoek ‘beste werkgever’ van het weekblad Intermediair. Passend bij haar coöperatieve achtergrond heeft Achmea veel oog voor haar medewerkers. Een actieve invulling van het zogenaamde levenfasebewuste diversiteitsbeleid zorgt ervoor dat de samenstelling van het medewerkersbestand een afspiegeling vormt van de maatschappij. Dat betekent gelijke aandacht voor mannen, vrouwen, autochtonen en allochtonen. Maar ook extra aandacht voor bijvoorbeeld hoogopgeleide mensen met een lichamelijke beperking of mantelzorgers; mensen die naast hun werk de zorg voor een familielid of naaste op zich nemen. Achmea heeft hiervoor zelfs speciale afspraken vastgelegd in haar CAO. Ook heeft Achmea de Zilverpool, een intern detacheringsbureau voor medewerkers van 57,5 en ouder. Als ze boventallig worden, blijft hun kennis en ervaring nog steeds inzetbaar op projectbasis.

In Hilversum werden donderdag 10 juni voor de tweede keer de Verzekeringsawards - ook wel Gouden Schilden genaamd - uitgereikt aan veertien prijswinnaars die volgens vakjury’s een positieve impuls hebben gegeven aan de verzekeringsbranche. De Verzekeringsawards zijn een initiatief van For All Finance en Kluwer.