Zeist,
29
januari
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Persoonsgebonden Budget

Een aantal klanten met een Persoonsgebonden Budget (PGB) heeft hun geld nog niet of te laat van ons ontvangen. Dit komt door achterstanden in de verwerking van de aanvragen voor een PGB. Deze achterstanden zijn ontstaan door een grote systeemwijziging in november.​

Het is nog niet precies duidelijk hoeveel klanten hinder hiervan hebben. Voor ruim 1100 klanten hebben wij vrijdag 24 januari het budget kunnen overmaken. Op dit moment verwerken we de achterstanden voor klanten met een nieuwe aanvraag of een verlenging van een aanvraag.

We vinden het ontzettend vervelend voor deze klanten dat zij nog geen geld hebben ontvangen en niet weten waar zij aan toe zijn. We doen er alles aan om de achterstanden zo snel mogelijk te verwerken. Daarvoor zetten we extra mensen in en werken over. Eveneens hebben we een speciaal team ingericht dat, bij dreigende betalingsproblemen van een klant aan een zorgverlener, versneld het budget kan uitbetalen.

Omdat we op dit moment nog niet exact weten om hoeveel klanten het gaat, kunnen we nog niet aangeven wanneer de achterstanden zijn verwerkt. Eind deze week hebben we daar meer duidelijkheid over.