Zeist,
17
juni
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam
Klant wil meer advies van apotheker
Klanten zijn doorgaans tevreden over de zorgverlening in de apotheek. Apotheken krijgen gemiddeld het cijfer 8,2. Wel besteden de apothekers nog onvoldoende aandacht aan het begeleiden van hun klanten bij het gebruik van medicijnen. Ook moet een apotheek hun privacy beter borgen, vinden zij. Dat blijkt uit onderzoek naar ervaringen van 48.000 klanten van onder andere Zilveren Kruis en Agis over de zorgverlening in 381 apotheken. Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau SiRM in opdracht van Achmea.
“Elke apotheek krijgt een geanonimiseerde terugkoppeling van Achmea om de kwaliteit van zorg voor onze verzekerden nog verder te verbeteren”, zegt Roland Eising, manager farmacie bij Achmea.
Volgens klanten kunnen apotheken meer vragen of het hen lukt hun medicijnen volgens voorschriften in te nemen, of ze last hebben van bijwerkingen en hoe hun ervaringen met het geneesmiddel zijn. Daarnaast zien klanten ook verbeterpunten op het gebied van privacy, zoals het niet mee kunnen luisteren bij gesprekken die aan de balie worden gevoerd.