Laura Broekhuizen, Letselschade- behandelaar Achmea Personenschade
Doorgaan na tegenslag kan nieuwe energie geven
Laura Broekhuizen, Letselschade- behandelaar Achmea Personenschade
Zeist,
04
juni
2019
|
09:00
Europe/Amsterdam

Doorgaan na tegenslag kan nieuwe energie geven

Een ongeluk op een scooter. Het slachtoffer is kok. Lang staan? Het lukt hem niet meer. Hoe kan ik hem zo goed mogelijk helpen? Lees dit persoonlijke verhaal van Laura Broekhuizen, letselschadebehandelaar bij Achmea.

Wat kun je betekenen voor een kok die na een ongeluk zijn werk niet meer kan doen? Een schadevergoeding? Het is maar geld, geen werk. Nu, een tijdje later verdient hij zijn brood met een foodtruck. Van festival naar festival. Van evenement naar evenement. Omdat hij dat altijd al wilde en omdat wij hem gelukkig konden helpen daarbij.

Je leven volledig op zijn kop
Het is zomaar een voorbeeld uit mijn dagelijkse praktijk als letselschadebehandelaar bij Achmea Personenschade. Ernstig letsel, het zet je leven volledig op zijn kop. Privé is het vaak al lastig. En zeker ook in je werk. Niet iedereen is na revalidatie weer helemaal de oude. Een schadevergoeding is dan hooguit een financiële pleister op de wond.

Daarom gaan we bij Achmea graag een stap verder. Willen we mensen met blijvend letsel écht vooruithelpen. Inderdaad, zoals de kok die nu werkt vanuit zijn foodtruck. Door mee te denken en je te verplaatsen in de persoon doe je net dat stapje meer. Meer dan alleen maar geld overmaken.

Een saxofoon voor een positief gevoel
Helpen kan in het groot en in het klein. Ook als iemand vrij vlot weer herstelt, kun je toch zorgen voor een positief gevoel. Een ander voorbeeld: Vorig jaar werd een mevrouw in de auto van achteren aangereden. Haar dochter zat ook in de auto en raakte gewond en haar saxofoon beschadigd.

Inmiddels is ze volledig hersteld, maar heeft uiteraard wel recht op schadevergoeding. De vader van het meisje zei dat het hen niet om het geld ging. Een positieve herinnering, dat wilde hij graag voor zijn dochter. Daarom kreeg ze een nieuwe saxofoon. Daar is ze erg blij mee. Blijer dan met geld waar ze pas op haar 18e aan mag komen.

Veel mooier dan alleen bedrag uitkeren
Net dat stapje extra is natuurlijk heel mooi voor mensen met letsel. Maar het verrijkt ook mijn werk. Mensen op deze manier helpen, is natuurlijk veel mooier dan alleen maar schade vaststellen en een bedrag uitkeren.’

Laura Broekhuizen
Letselschadebehandelaar Achmea Personenschade

Weer perspectief geven

Weer perspectief geven

Betekenisvol helpen. Dát is het uitgangspunt van Achmea Personenschade. Klanten hebben recht op de schadevergoeding die past bij hun letsel. Wij keren dat bedrag uiteraard met alle liefde uit. Maar liever doen we meer. Tasten we af of wij mensen ook anders vooruit kunnen helpen. Weer perspectief kunnen geven op een gelukkige, nieuwe toekomst. Zoals de kok met de foodtruck uit het verhaal van Laura. We kijken nu ook of Achmea samen met de Universiteit van Maastricht en SASS onderzoek kan doen naar het effect van onze dienstverlening op mensen met letsel, onze collega’s, de snelheid van hulp en de schadelast.

Reacties 1 - 7 (7)
Bedankt voor uw bericht.
e
15
December
2023
e
e
31
October
2023
e
e
31
October
2023
e
e
12
October
2023
e
1
19
August
2022
e
1
12
November
2021
e
E. Arman
10
July
2020
Wat een grap zeg, Laura!

In de werkelijkheid loopt allemaal toch echt anders dan hoe jij het hier beschrijft! De simpelste zaken die letterlijk maanden blijven hangen, behandelaars die lak hebben aan clienten en voorschotten/betaling die maar niet komen... !!

Ik ben in juli 2019 aangereden op een tweebaansweg door een bestuurder die wou afslaan. Na deze aanrijding drie tot vier dagen slecht geslapen en nek/schouden pijn die tot op heden nooit is verholpen. Ik ben behandelt door een fysio en door mijn huisarts. Ik heb drie tot vier maanden niet gewerkt omdat mijn pijn in een bepaalde periode erger is geworden. Pijn aan mijn nek/schouder heeft hevige hoofdpijn met zich mee gebracht. In deze periode heb ik niet eens een keer het gevoel gehad dat Achmea er voor mij was. Ze hebben mij eerder het gevoel gegeven dat ze zo snel mogelijk van mij af wouden. Vooral de behandelaar : mevrouw Muggen. Wat een asociale vrouw is dit zeg! Geen enkele normale contact is mogelijk met deze dame. Nu een jaar later, is mijn pijn er nog steeds omdat ik doordat ik maanden niet heb kunnen werken mijn spaargeld heb opgemaakt en de fysio kosten niet meer kon betalen. Mijn cursussen moeten pauzeren/stoppen en helaas met alle pijn weer moeten beginnen met werken om mijn opdracten niet kwijt te raken, Want ik ben een ZZPer. Helaas zijn de behandelaars bij achmea zo traag van doen en zo traag van begrip dat ze letterlijk 6 tot 8 weken doen om een super simpele mail te beantwoorden. Dit is natuurlijk mijn ervaring. Maar naast mijn ervaring zit t internet vol met de zelfde klachten als de mijne.
Dat je tijd nodig hebt om het e.e.a. wilt onderzoeken kan ik begrijpen maar asociaal gedrag, lompe antwoorden en negeren via de mail dat kan ik niet begrijpen.

Dit is niks anders dan tijd rekken en op deze manier proberen jullie de zaken op een zo goedkoop mogelijk manier af te sluiten. NEE, JULLIE UITGANGSPUNT IS DUS HELEMAAL NIET "BETEKENISVOL HELPEN". Hier gaat binnenkort en in een korte termijn aandacht aan besteed worden in de media. Al meerdere tientallen (ex)clienten hebben hun woordje verteld. Achmea , wie niet wilt luisteren moet maar voelen....