Zeist,
09
december
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Achmea is in gesprek met Radboudumc over patiëntenstop

​Gisteren schreven verschillende media dat onze klanten tot het eind van het jaar niet meer in het Radboudumc terecht kunnen. Het Radboudumc heeft aangegeven dat Achmea te weinig zorg voor 2013 heeft ingekocht. We begrijpen dat dit de nodige onrust teweeg brengt bij onze klanten in Nijmegen en daarbuiten. Wij zijn met het Radboudumc in gesprek, omdat onze klanten niet de dupe mogen worden. We hopen hier zo snel mogelijk duidelijkheid over te kunnen geven.

Het Radboudumc heeft tot nu toe geen duidelijke cijfers aangeleverd waaruit blijkt dat het budget wordt overschreden. Achmea en het Radboudumc zijn de cijfers samen aan het bekijken. Wanneer onze verzekerden op dit moment niet terecht kunnen bij het Radboudumc, kunnen ze bellen met zorgbemiddeling Zilveren Kruis op 071 - 751 00 52 of de Agis Zorgcoach op 033 - 330 40 50. Wij zorgen dan voor een oplossing.

Voor spoedeisende gevallen kunnen onze klanten gewoon terecht in het Radboudumc.
UPDATE 12-12-2014: Radboudumc en Achmea maken afspraken: nieuwe patiënten kunnen terecht in januari 2014