Zeist,
18
maart
2020
|
11:46
Europe/Amsterdam

Meer dan 11.000 Achmea-medewerkers tegelijkertijd vanuit huis aan het werk; grote motivatie om er te zijn voor onze klanten

De impact van het coronavirus op het leven van steeds meer mensen wordt almaar groter. De verspreiding leidt tot onzekerheid en laat niemand onberoerd – privé en in het werk. Uiteraard doen wij er alles aan om onze tien miljoen klanten onder deze uitzonderlijke omstandigheden zo goed mogelijk te helpen. Daarbij staan de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers voorop.

Achmea heeft als missie om bij te dragen aan een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. In tijden als deze, is onze missie onverminderd relevant. We staan midden in de samenleving en zijn op meerdere vlakken betrokken bij de huidige crisis. De producten en diensten van Centraal Beheer, Interpolis, Zilveren Kruis en onze andere merken spelen een grote rol in het leven van onze klanten. Als coöperatieve verzekeraar willen we het beste doen voor onze klanten en richten ons op het zo goed mogelijk in stand houden van onze dienstverlening. We zetten samen al tal van extra stappen om hiervoor te zorgen. Onze crisismanagementorganisatie is actief langs vier werkstromen, waarmee we op meerdere fronten de ontwikkelingen continu monitoren en kunnen bijsturen.

Thuiswerken volledig operationeel
Dinsdag 17 maart werkten meer dan 11.000 collega’s tegelijkertijd vanuit huis. Onze IT-infrastructuur presteert bij deze piekbelasting op dit moment volledig naar wens. We monitoren het gebruik nauwgezet. Willem van Duin, voorzitter van de Raad van Bestuur: “Grootschalig thuiswerken is voor Achmea niet nieuw. We waren als werkgever jaren geleden al pionier op het gebied van thuis- en flexibel werken. Toch is het heel mooi dat we de IT-faciliteiten en infrastructuur hebben om dit, op zo’n korte termijn, te kunnen organiseren. Al moeten we ook reëel zijn en oog hebben voor de begrijpelijke uitdagingen die grootschalig thuiswerken ook met zich meebrengt.”

Grote motivatie om het werk door te laten gaan
“Maar nog meer dan de goed presterende IT-faciliteiten, ben ik zeer positief over de grote persoonlijke inzet van heel veel Achmea-collega’s. Uit het hele bedrijf spreekt een grote motivatie om het werk door te laten gaan, overdag en soms zelfs ‘s nachts. In deze lastige omstandigheden is het goed om te zien dat we er samen de schouders onder zetten. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de vernieuwende manier waarop medewerkers nu met schade-afhandeling omgaan of hoe wij virtueel agile-bijeenkomsten organiseren van geregeld meer dan zestig collega’s tegelijkertijd”, aldus Van Duin.

Hij voegt er tot slot aan toe dat de komende periode niet eenvoudig zal worden en de onzekerheid zeker nog enige tijd zal aanhouden. “Wij volgen de berichtgeving van de overheid en het RIVM op de voet en passen onze maatregelen indien nodig uiteraard direct aan. Er zijn verschillende scenario’s en het is onmogelijk te voorspellen hoe lang deze situatie gaat duren. Zeker is wel dat onze klanten erop kunnen rekenen dat we ze onder deze bijzondere omstandigheden zo goed mogelijk zullen helpen.”

Zie ook:
https://www.centraalbeheer.nl/magazine/reizen/coronavirus-wat-is-verzekerd
https://www.interpolis.nl/service/coronavirus
https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/coronavirus