Achmea versnelt aanpassingen in klantgerichtheid
Achmea, de grootste verzekeraar van Nederland met een coöperatieve identiteit, versnelt de aanpassingen aan haar organisatie om de klantgerichtheid verder te verhogen, de kosten voor klanten te verlagen en te investeren in de online dienstverlening. Met de aanpassingen wordt ingespeeld op de aanhoudend en snel veranderende wensen van onze klanten. De veranderingen zullen naar verwachting leiden tot een geleidelijke reductie van circa 4.000 arbeidsplaatsen in de komende drie jaar.
De aanpassingen zijn een vervolg op eerder doorgevoerde verbeteringen. In combinatie met al bestaande plannen, leiden de veranderingen ertoe dat wij kunnen blijven investeren in nieuwe oplossingen voor onze klanten, de klanttevredenheid hoog kunnen houden en ook op de lange termijn financieel gezond blijven.
"Achmea is een gezond bedrijf en verandert de organisatie vanuit eigen kracht bewust nu. De komende drie jaar vormt de groep zich om tot een meer klantgedreven en slagvaardige organisatie. Er zal meer worden geïnvesteerd in de online dienstverlening aan klanten, bijvoorbeeld via social media. De veranderingen in de maatschappij gaan steeds sneller en zetten druk op bestaande werkwijzen. Onder meer door het verhogen van onze commerciële slagkracht willen we komen tot een duurzaam en verantwoord rendement. Verdere standaardisatie en complexiteitsreductie van onze processen moeten gaan zorgen voor een meer concurrerend kostenniveau.